Quinoa cu legume și turmeric

posted in: Endo Dietă | 0
Facebookgoogle_pluspinterestlinkedinFacebookgoogle_pluspinterestlinkedin

 

 

Una dintre pasiunile mele mai noi este gătitul. Pentru că odată cu endometrioza a trebuit să îmi schimb nu numai stilul de viață ci și alimentația, m-am apucat să și fotografiez preparatele pe care le fac. Așadar, rețeta de astăzi: Quinoa cu legume!

Mai întâi de toate spălăm bine o cană de quinoa. Și când spun bine, chiar nu glumesc. Jet de apă rece, preț de câteva minute bune, altfel riscăm să o aruncăm pentru că are gust amar. Apoi o punem la fiert cu o cană jumătate de apă. Dacă vreți să fie mai moale, puneți două căni. Se gătește foarte repede, așa că în 10 minute maxim ar trebui să o vedeți cum înflorește. Adică să vedeți practic lăstarii cum au ieșit din micile bobițe. O puteți condimenta la final după gust cu sare, piper, mirodenii și un sfert de linguriță de turmeric. Știm bine că turmericul este recomandat în endo, deci nu vă sfiiți să îl folosiți că face bine la inflamații.

Separat, tăiem legumele pe care le dorim. Eu am ceva afinitate mare pentru morcovi. Voi, dacă vă sperie așa de tare îi puteți înlocui. Alături de morcovi am mai tăiat felii subțiri de păstârnac și pătrunjel. Ardei nu am avut dar merge și el. Încingem tigaia, punem câteva linguri (vreo 3 am pus eu) de ulei de cocos fără miros, punem legumele în tigaie și le perpelim zdravăn până se înmoaie. Mie îmi plac crocante, așa că mai mult de 10 minute la foc mic nu le-am lăsat. Adăugăm la final sare, piper, ce mai vreți după gust, le puneți deasupra granulelor de quinoa gata preparate și…voila. O masă sățioasă și gustoasă! 🙂

Facebookgoogle_pluspinterestlinkedinFacebookgoogle_pluspinterestlinkedin

Leave a Reply