Cozonac fără gluten și fără frământare

posted in: Endo Dietă | 0
Facebookgoogle_pluspinterestlinkedinFacebookgoogle_pluspinterestlinkedin

Se apropie sărbătorile cu pași repezi și noi, paciente cu endometrioză avem aceleași mici plăceri la fel ca orice altă femeie. Ne-am pregătit din timp și am testat pentru voi diferite rețete, care mai de care mai gustoase și care să aducă în fiecare bucătărie veselia, parfumul, dar mai ales spiritul sărbătorilor de iarnă. Și cu ce altceva să începem decât cu un gustos Cozonac, făcut ca la mama acasă, numai că vorbim despre o mamă mai modernă de această dată! 🙂

Așadar, iată ingredientele de are avem nevoie:

  • Făină fără gluten 500g
  • Zahăr de mesteacăn (xilitol) 100g
  • 100ml ulei de struguri
  • 300ml lapte de migdale
  • 3 gălbenușuri
  • 15g bicarbonat stins în oțet de mere
  • Migdale, nuci, cacao, stafide, lămâie, opțional esență de rom, vanilie, etc.

Mare filosofie nu este, de aceea spuneam că acest cozonac este făcut ca la mama acasă, dar o mamă din timpurile noastre, adică una care nu are prea mult timp liber la dispoziție.

Bicarbonatul îl stingem într-o linguriță de oțet de mere și îl adăugăm peste laptele de migdale încălzit în prealabil. Punem într-un vas măricel laptele astfel pregătit, coaja rasă de la o lămâie, esențele, uleiul de struguri, gălbenușurile, amestecăm bine cu telul și, la final, turnăm făina în ploaie până la omogenizare.

Acoperim vasul și lăsăm aluatul să își dubleze volumul, după care îl punem la frigider pentru 12 ore.

Pregătim tava de cozonac, tapetată cu hârtie de copt. Jumătate din compoziția care a rămas peste noapte la frigider o turnăm cu ajutorul unei linguri în tavă. Adăugăm stafidele, migdalele mărunțite, cacao, nuci și orice alte ingrediente ne mai fac cu ochiul. Dacă folosiți cacao puteți pune peste ea un praf de zahăr de mesteacăn, altfel compoziția nu va fi chiar așa delicioasă.

Turnăm deasupra restul de aluat și lăsăm să crească în tavă. Încălzim cuptorul, ungem compoziția cu ou bătut, presărăm pe deasupra zahăr, nuci, migdale și dăm la cuptor pentru 45 de minute.

Rezultatul? Un delicios cozonac fără gluten și fără frământare! Spor la gătit conform dietei pentru endometrioză!

* Cantitățile sunt pentru un singur cozonac. Nu sperați la doi, așa cum erați obișnuite cu făina și ingredientele clasice că nu ies 🙂

Facebookgoogle_pluspinterestlinkedinFacebookgoogle_pluspinterestlinkedin

Leave a Reply